Wat slaap voor je gezondheid doet


Wat is slaap?

Slapen is belangrijk om geest en lichaam te laten herstellen. Alles wat op een dag indruk op je maakt, wordt in je slaap verwerkt. Dit zorgt er mede voor dat je gaat dromen. Door te slapen krijgt je lichaam de kans om spieren te laten bijkomen van alle inspanningen. Door voldoende te slapen kan men voorkomen snel ziek te worden aangezien je lichaam tijdens de slaap meer cellen en afweerstoffen aanmaakt.


Slaap en beauty

Slaap helpt je om er op je best uit te zien. 's Nachts komen groeihormonen vrij die wonderen doen voor je huid. Daarnaast neemt de bloedtoevoer in je slaap toe, hierdoor worden je wangen warm en rozig. Een tekort aan slaap zorgt voor een grauwe en doffe huid, terwijl een goede nacht slapen je een natuurlijke gloed geeft die de hele dag duurt.


Het schoonheidsslaapje

Volwassene hebben minimaal 7 en tieners hebben minimaal 9 uur slaap nodig. Tijdens de slaap raken we één liter water kwijt, het is dus ongelooflijk belangrijk dat je gedurende de dag genoeg drinkt. Probeer voor het slapen gaan niet meer teveel te drinken, want dan is de kans groot dat je wakker wordt om te plassen en verstoor je jouw schoonheidsslaapje. Door genoeg slaap en hydratatie zul je verfrist ontwaken en blijven die donkere kringen hopelijk ook uit de buurt.


De schoonheidsslaap heeft ook effect op ons haar. Er gaan geruchten de ronde dat Rapunzel minimaal 7 uur per nacht sliep. Je haarzakjes ontvangen een boost van voedingsstoffen door de verhoging van je doorbloeding. Door deze boost krijgt je haar een sterke, glanzende look.
Heb jij dus een partner die veel snurkt terwijl jij je schoonheidsslaapje goed kan gebruiken? Onze tip, laat hem/haar maar op de bank slapen.


Tips om beter te slapen

  1. Probeer voor het slapen gaan niet naar een beeldscherm te kijken. De beeldschermen geven blauw licht af waardoor je lichaam denkt dat het ochtend is.
  2. Probeer voor het slapen gaan aan leuke dingen te denken, op deze manier val je vrolijk in slaap en wordt je vrolijk wakker.
  3. Neem je telefoon niet mee naar bed, je sociale media vrienden zijn er morgen ook nog.

 

Terug naar Healthy Lifestyle
Beauty-amsterdamin

Nieuwste blogs