Etenswaar voor een gezonde huid

  De juiste voeding is erg belangrijk voor je gezondheid. Vindt je een stralende huid van belang dan raden wij aan om antioxidanten, vitamine A, vitamine C, de nodige vetzuren en mineralen binnen te krijgen.

 

Goede voedingsstoffen

Nu denk je misschien, 'Ja lekker handig die woorden, maar wat houden ze in?' Vandaar dat wij ze hebben gekoppeld aan enkele voedingssupplementen.

  • Antioxidanten

Rode wijn bevat resveratrol, deze komt voort uit de schil van de rode druiven en is een beroemde antioxidant. Er is niemand die een lekker wijntje afslaat én het zou ook nog eens het verouderingsproces in de huid tegengaan. Lust je geen rode wijn? Tomaten bevatten ook een antioxidant, namelijk lycopeen. Vooral tomatensap/-soep en ketchup bevatten een rijke hoeveelheid van dit stofje.

  • Vitamine A

Je lichaam maakt vitamine A aan uit cortenoïden, dit zit in bijvoorbeeld worteltjes. Is deze groente toch nog ergens goed voor naast het verbeteren van je zicht!

  • Vitamine C

Spruitjes. Veel mensen, vooral kinderen, hebben een hekel aan deze groente. Desondanks bevatten deze kooltjes meer vitamine C dan vele andere etenswaren. Ben je nu nog steeds niet over je spruitjes angst heen dan kun je ook kiezen voor (citrus)fruit, aardappelen, koolsoorten, kiwi's, bessen en aardbeien.

  • Vetzuren

Avocado's bevatten veel gezonde vetten en vitamine E en C. De vetten die ook in zalm, makreel, haring, noten en plantaardige olies zitten bevorderen de vitaliteit en gloed van je huid. Pas echter wel op dat je niet teveel vetten binnekrijgt.

  • Mineralen

Naast vitamines zijn ook een aantal mineralen van belang, namelijk: jodium, koper en zink. Je hebt maar een kleine hoeveelheid koper- en zink nodig en ze zitten in allerlei voedingssupplementen. De meeste mensen hebben niet de juiste hoeveelheid jodium in hun systeem, dit zit namelijk niet uit nature in je lichaam, maar het wordt toegevoegd aan brood(vervangers), vleesproducten en zout.

  • Water

Daarnaast is het belangrijk dat je genoeg drinkt, 1.5 liter per dag is voldoende. Doe je dit niet dan wordt je huid minder elastisch en wat slapper. Het is echter niet bewezen dat je van veel water drinken een stralende huid krijgt.

 

Slechte voedingstoffen

Nu dat je weet welke voedingsstoffen goed voor je zijn is het is ook niet geheel onbelangrijk om te weten welke voedingsstoffen je het beste kunt vermijden. Wil je een stralende huid behouden? Blijf dan uit de buurt bij de volgende producten:

  • Suiker
  • Gluten
  • Caffeïne
  • Zuivel
  • Tarwe
  • Teveel olie

 

Terug naar Skincare
Uw advertentie hier?

Nieuwste blogs